smart Tulpen tour 29-04-2018 (Update 1: 02-04-2018)

Organiseer je een toertocht voor de Smart Roadster?
Plaats hem hier!
Plaats reactie
Smartdriver

smart Tulpen tour 29-04-2018 (Update 1: 02-04-2018)

Bericht door Smartdriver » ma feb 19, 2018 8:19 pm

Beste Roadsterrijders,

Dit jaar organiseren een smart rijdende maat van me en ik de "smart Tulpen tour" (STT)!
Vorig jaar hebben wij het ook georganiseerd op smartforum.nl maar vanwege de vroege bloei i.c.m. Pasen reden we deze tour met 4 auto's.
Dit jaar valt Pasen op 1 en 2 april, dus dat moet geen probleem gaan geven. ;)

Ook dit jaar gaan wij niet naar het traditionele bollenstreek nabij Lisse, maar zoeken we het weer op in de Noord-Oostpolder.
Daar zijn al een aantal jaren mega grote velden in allerlei kleuren zover als het oog reikt!
Dit, omdat de ruimte en grond daar de bollentelers aantrekt.

Hou er ook rekening mee dat het in de polder een stuk winderiger en kouder kan zijn dan in/rondom de steden.
Trek eventueel gepast kleding aan of neem een extra trui mee.

Afbeelding

Graag nodigen wij jullie uit om op zondag 29-04-2018 te komen in groten getale. ;)

VERZAMELEN/VERTREKKEN:

Van der Valk Emmeloord,
Het Hooiveld 9,
8302 AE, Emmeloord.

Het plan is om rond 10:00 uur te gaan rijden.

Aan de start bevindt zich ook een Shell tankstation voor degene die van ver moeten komen.

DE LUNCH:
Beach Club Lemmer
Industrieweg 2
8531 PA, Lemmer.

>>LUNCHKAART!

Afbeelding

Het doel van de dag is om te genieten van de diverse bloemenvelden verspreid in de Noord-Oost Polder, dus zullen we ook een aantal keer een foto stop houden (voor zover de tijd en het weer het toelaat), zodat je leuke herinneringen kan vereeuwigen voor thuis. :)

De route is anders dan dat ik dat normaal doe.
De tour kent bijna alleen maar de typische polderwegen, dus het is makkelijk te volgen als we in een groep rijden.
Ook hebben wij tijdens de route vorige jaar weinig fietsers gezien, dus voor mensen die vaker de 'Bollenstreek tour' via smartforum.nl hebben gereden is dit een hele verademing. :mrgreen:

Afbeelding

Foto's en video hebben wij vorig jaar zelf geschoten...

>> LINKJE!

Deze tour staat ook op smartforum.nl en Facebook, dus mag hij ook hier niet ontbreken dacht ik. ;)

UPDATE 1:

Vandaag hebben ForFourFreak en ik de tour vandaag nog eens voorgereden om te kijken hoe het ervoor staat met de tulpen.
De tulpen staan nog maar net boven de grond met de eerste blaadjes (buiten enkele vroege varianten die net aan in knop komen).
Dit komt mede door de late "winterkou" die we in februari/maart hadden.

Afbeelding

Vorig jaar hebben we toen ook exact op 2 april de route tour voor 2017 voorgereden.
Toen kwam er al een beetje kleur in sommige bloembedden en toen stonden sommige vroege tulpenvelden al in de bloei.
Helaas is dit nu in 2018 nog lang niet zover en verplaatsen wij de tour naar zondag 29 april 2018 en starten wij om 10:00 uur.
Dit valt in een lang weekend, 2 dagen na Koningsdag.

Graag zouden wij van de mensen die zich al op hebben gegeven willen weten of ze ook op deze datum kunnen en willen komen.
Voor mensen die zich nog willen inschrijven dat kan dan t/m 26 april 23:59 uur.

Wel zagen we wel wat kleur vandaag, maar waren dit Irissen i.p.v. Tulpen die stonden te bloeien.
Het was ook wel het enigste wat wat kleur gaf...

Afbeelding

Afbeelding

DEELNEMERS:

...
Laatst gewijzigd door Smartdriver op ma apr 02, 2018 11:22 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Smartdriver

Re: smart Tulpen tour 29-04-2018 (Update 1: 02-04-2018)

Bericht door Smartdriver » ma apr 02, 2018 10:53 pm

Eerste update staat in de beginpost.

Datum staat op 29 april.

Plaats reactie