S-mann front spoiler "MD"

Alles over de Tuning van de Roadster
Plaats reactie
Mc T

S-mann front spoiler "MD"

Bericht door Mc T » vr mei 04, 2018 8:27 pm

Vandaag heb ik deze spoiler gemonteerd, op meetings zie je ze regelmatig terug, de S-mann "MD":

Deze https://www.s-mann.nl/smart-parts/roads ... 2-08-01-c/ en een foto tevens van/op de S-mann site:AfbeeldingAfbeelding

De wens voor meer gewicht op de voorwielen ontstond toen ik met twee doosjes van die witte cheap 15x15 wandtegeltjes van de bouwmarkt in de kofferbak over de snelweg naar huis reed. Een goed merkbaar, positief verschil.

Dit spoilertje heb ik dus gemonteerd primair uit technisch uit technisch oogpunt. Het is bepaald geen sneeuwschuiver maar een paar kilo extra op de voorwielen bij hogere snelheid zou geweldig zijn. Wat sceptisch mbt wat optisch zo'n een bescheiden dingetje kan doen maar hij doet het! :P Een merkbaar verschil. Misschien zit het tussen de oren maar gevoelsmatig lijkt het vanaf 100km/u effect te hebben.

De pasvorm is goed en de variant die ik gekozen heb, met carbon print en hoogglans afwerking is fraai. Monteren is een kwestie van positioneren met dubbelzijdige tape (anders kwam ik handen te kort), voorgeboord met 1,5mm (de meeleverde parkers hebben niet echt een punt je kent van gipsplaatschroeven) en schroeven maar, 6 schroeven later zit hij muurvast.

En ook praktisch in gebruik, hij zit niet super laag boven het wegdek. Mijn Roadster is aan de voorkant ca. 25mm verlaagd maar heb nu bij verschillende ritjes met kans op schuivers als drempels en parkeren met oversteek over trottoirband (nog-) niets geraakt.
Laatst gewijzigd door Mc T op za mei 05, 2018 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pat

Re: S-mann front spoiler "MD"

Bericht door Pat » za mei 05, 2018 6:54 pm

Mooi! Heb deze namelijk ook :P

5cilinder

Bericht door 5cilinder » di mei 15, 2018 10:22 pm

Ik ook... en het verschil is inderdaad goed merkbaar vanaf 60 a 70 km/u al. Ik kocht hem echter boor de (bescheiden) looks :lol:

Mc T

Bericht door Mc T » do mei 17, 2018 8:36 pm

...stel dat je nog een merkbare upgrade wil tegen een kleine investering (gemonteerd zie je er namelijk geen bal van en het is net zo eenvoudig te monteren als het spoilertje), dit stuk ijzer:http://www.jt-performance.nl/nl/webshop ... iebar.html.

Plaats reactie